UK PROPERTY TAX PROTECTION

*UK PROPERTY TAX PROTECTION

UK Property has been an attractive asset class for foreign nationals for many years. Typically, it would be purchased using various structures such as Trusts, Special Purpose Vehicles (SPV), Private Investment Companies (PIC), or similar offshore corporate structures. A recent report showed that close to half (44%) of all UK properties owned by overseas structures are located in London. More than one in ten (11,500) 

properties owned by overseas companies are located in the City of Westminster and more than 6,000 properties owned by offshore structures are in the London borough of Kensington and Chelsea. 


The UK government has sought to increase the tax revenue from UK property held through international structures, by introducing a raft of anti-avoidance measures aimed at UK property that is held indirectly and generally by an offshore company. This wave of legislation changes has severely limited tax planning options for non-UK domiciled individuals, whether UK resident or non-resident, in respect of UK residential property.


  • From April 6th 2017, changes to tax rules would mean that non-UK domiciles owning UK property indirectly through corporate structures (purchased either before or after this date) would be liable for UK Inheritance Tax (IHT, in some cases this is referred to as ‘death tax’) at 40%.

 

This is 40% of the total value of the property(s) on death. 

More importantly, this tax must be paid to the UK Tax revenue (Her Majesty’s Revenue & Customs - HMRC) before the property can be passed to the family. There are many clients looking to find new ways of reducing the overall effect of the likely UK ‘IHT’ liability. Fortunately.


There are some actions that can be taken today. 


*What you do today will determine your family future*

 


الحماية الضريبية للملكيات بالمملكة المتحدة

نظرة عامة حول الملكيات بالمملكة المتحدة 


تعتبر الملكية العقارية في المملكة المتحدة من فئة الأصول التي تجتذب المواطنين الأجانب على مدار العديد من السنين، حيث يتم في المعتاد شراؤها من خلال هياكل مالية مختلفة مثل الصناديق الاستثمارية والكيانات ذات الأغراض الخاصة وشركات الاستثمار الخاصة أو ما شابهها من هياكل موسيئة خارجية .

وقد أظهر تقرير صدر موخرآ أن ما يقرب من نصف (٤٤٪؜) العدد الكلي للعقارات في المملكة المتحدة المملوكة لهياكل خارجية توجد فى لندن اكثر من واحد من عشرة (١١٥٠٠)

 من العقارات مملوكة لشركات خارجية توجد في مدينة وستمنستر وأكثر من (٦٠٠٠) عقار مملوك لهياكل خارجية يوجد في حي كينسينغتون وتشيلسي في لندن.


وقد سعت حكومة المملكة المتحدة إلى زيادة الإيراد الضريبي من العقارات في المملكة المتحدة المملوكة من قبل هياكل مؤسسية دولية، حيث تم وضع مجموعة كبيرة من تدابير مكافحة التهرب الضريبي التي تستهدف الملكيات العقارية في المملكة المتحدة التي تمت حيازتها بشكل غير مباشر وبوجه عام من قبل شركة خارجية.


وقد أدت هذه الموجة من التغييرات التشريعية إلى الحد من خيارات التخطيط الضريبي بشكل كبير للأفراد الذين لا يتخذون المملكة المتحدة مقرا سواء من المقيمين فى المملكة المتحدة أم غير ذلك، فيما يتعلق بالعقارات السكنية في المملكة المتحدة


قـواعد ضــريبيــة جــديـدة للمواطنين الاجـــانب

اعتبارا من السادس من  إبريل لعام ٢٠١٧ كانت التغيرات التي أدخلت على القوانين الضريبية تعني أن غير المقيمين في المملكة المتحدة الذين يملكون عقارات بها بشكل غير مباشر عبر هياكل مؤسسية (سواء تم الشراء قبل حلول هذا التاريخ أو بعده) سيكونون مسؤولين عن ضريبة الارث السارية بالمملكة المتحدة والتى تبلغ نسبتها ٤٠٪؜  اى ٤٠٪؜ من قيمة العقار / العقارات عند الوفاة.


والأهم من ذلك أنه ينبغي سداد هذه الضريبة إلى جهة تحصيل الضرائب في المملكة المتحدة (هيئة صاحبة الجلالة للإيرادات والجمارك ) HMRC قبل تمرير العقار إلى العائلة. وهناك العديد من العملاء يسعون لإيجاد طرق جديدة لخفض التأثير العام للالتزام الناشئ عن ضريبة الارث المحتمل فرضها عليهم ,


ولحسن الحظ، هناك بعض الإجراءات التي يمكن اتخاذها فى هذا الشأن.


(الخطوة التى تقوم بها الْيَوْمَ تاتى بثمارها غدا علي عائلتك) 


schedule a call - تواصل معنا